Ez úton szeretnénk az Edemmester Gamer Blog nevében kellemes karácsonyi ünnepeket kívánni a WebenWeb blog minden kedves olvasójának. Úgy döntöttünk, hogy valamiféle ajándékot is hozunk nektek, ez volna a mai havazás, amit az oldalsávon kikapcsolhattok.
Havazás kód: | |
Ki/be kapcsoló link: |
Akik érteni is szeretnék
<style>
/* Itt következik a hópelyhek alapértelmezett stíluslapja. Ennek néhány paraméterét persze a jövőben majd felülírjuk. */
snowflake
{
display:block;
width:10px;
height:10px;
position:fixed;
top:0px;
left:0px;
font-family:Arial;
font-size:10px;
z-index:9999999;
}
</style>
<script>
snowfall=""; //Ebben a változóban lesz majd az időzítő
snowfallActive=false; //Jelenleg a hóesés KI van kapcsolva
maxsnow=30; //Egyszerre max. 30 hópehely van a képernyőn
colors=new Array("lightblue", "white", "#CEECF5", "#A9BCF5", "#E0E0F8", "#A9D0F5", "#819FF7"); //Ezek a lehetséges hópehelyszínek
snowflakes = new Array(); //Ez lesz a hópelyhek objektumainak tömbje
function moveSnow() //Ez az eljárás mozgatja a hópelyheket
{
createSnow(true); //Létrehozunk új hópelyhet a képernyő tetején (ha lehetséges)
for(i=0;i<snowflakes.length;++i) //Végiglépkedünk az összes létező hópelyhen
{
if(parseInt(snowflakes[i].style.top)>window.innerHeight) //Ha a hópehely elérte a képernyő alját
{
snowflakes[i].parentNode.removeChild(snowflakes[i]); //Akkor töröljük az objektumot
snowflakes.splice(i,1) //És töröljük a tömbből
}
else //Ellenkező esetben
{
snowflakes[i].style.top=parseInt(snowflakes[i].style.top)+Math.floor(Math.random()*3)+1 + "px"; //Véletlenszerűen leljebb helyezzük
if(Math.random()>0.5) //És jobbra vagy balra
{
snowflakes[i].style.left=parseInt(snowflakes[i].style.left) + Math.floor(Math.random()*1) + "px"; //Eltoljuk pár képponttal
}
else
{
snowflakes[i].style.left=parseInt(snowflakes[i].style.left) - Math.floor(Math.random()*1) + "px";
}
}
}
} //Eljárás vége
function createSnow(start) //Hópehely létrehozó eljárás
{
if(snowflakes.length<maxsnow) //HA kevesebb hópelyhünk van mint a maximum
{
var body = document.body; //Lekérjük a dokumentum BODY tagjét
var flake = document.createElement("snowflake"); //Létrehozunk egy hópelyhet
if(start) //Ha a start igaz
{
flake.style.top=Math.floor(Math.random()*25) + "px"; //Akkor az első 25 pixelen,
}
else //Ha hamis,
{
flake.style.top=Math.floor(Math.random()*window.innerHeight) + "px"; //Akkor pedig az oldalon bármilyen magasan elhelyezzük.
}
flake.style.color=colors[Math.floor(Math.random()*colors.length)]; //A színét beállítjuk egy véletlenszerűre a fent megadottak közül
flake.innerHTML="*"; //A hópehely tartalmát *-ra állítjuk
flake.style.left=Math.floor(Math.random()*(window.innerWidth-10))+"px"; //A hópelyhet a képernyő bal szélétől véletlenszerű távolságra elhelyezzük
flake.style.fontSize=Math.floor(Math.random()*30)+15+"px"; //Véletlenszerűen beállítjuk a szöveg méretét
body.appendChild(flake); //Hozzáfűzzük a body-hoz a hópelyhet
snowflakes.push(flake); //Hozzáadjuk a tömbünkhöz is a hópelyhet
}
}//Eljárás vége
function toggledownfall() //Ki-be kapcsoló eljárás
{
if(snowfallActive) //Ha a hóesés aktív
{
snowfallActive=false; //Akkor az aktivitást jelző változót hamisra állítjuk
clearTimeout(snowfall); //Töröljük az időzítést
for(i=0;i<snowflakes.length;++i) //Végiglépkedünk a hópelyheken
{
snowflakes[i].parentNode.removeChild(snowflakes[i]); //Töröljük az objektumokat
}
snowflakes=new Array(); //majd kiürítjük a tömböt
}
else //Ha a hóesés inaktív
{
snowfallActive=true; //Igazra állítjuk az aktivitást jelző változót
for(i=0;i<maxsnow;++i) //Amennyi a max hópehelyszám, annyiszor
{
createSnow(false); //Meghívjuk a hópehely létrehozását (BÁRHOL a képernyőn, nem csak felül)
}
snowfall=setInterval(moveSnow,50); //Majd beállítjuk az időzítőt
}
} //Eljárás vége
toggledownfall() //Meghívjuk a ki-be kapcsolást
</script>
/* Itt következik a hópelyhek alapértelmezett stíluslapja. Ennek néhány paraméterét persze a jövőben majd felülírjuk. */
snowflake
{
display:block;
width:10px;
height:10px;
position:fixed;
top:0px;
left:0px;
font-family:Arial;
font-size:10px;
z-index:9999999;
}
</style>
<script>
snowfall=""; //Ebben a változóban lesz majd az időzítő
snowfallActive=false; //Jelenleg a hóesés KI van kapcsolva
maxsnow=30; //Egyszerre max. 30 hópehely van a képernyőn
colors=new Array("lightblue", "white", "#CEECF5", "#A9BCF5", "#E0E0F8", "#A9D0F5", "#819FF7"); //Ezek a lehetséges hópehelyszínek
snowflakes = new Array(); //Ez lesz a hópelyhek objektumainak tömbje
function moveSnow() //Ez az eljárás mozgatja a hópelyheket
{
createSnow(true); //Létrehozunk új hópelyhet a képernyő tetején (ha lehetséges)
for(i=0;i<snowflakes.length;++i) //Végiglépkedünk az összes létező hópelyhen
{
if(parseInt(snowflakes[i].style.top)>window.innerHeight) //Ha a hópehely elérte a képernyő alját
{
snowflakes[i].parentNode.removeChild(snowflakes[i]); //Akkor töröljük az objektumot
snowflakes.splice(i,1) //És töröljük a tömbből
}
else //Ellenkező esetben
{
snowflakes[i].style.top=parseInt(snowflakes[i].style.top)+Math.floor(Math.random()*3)+1 + "px"; //Véletlenszerűen leljebb helyezzük
if(Math.random()>0.5) //És jobbra vagy balra
{
snowflakes[i].style.left=parseInt(snowflakes[i].style.left) + Math.floor(Math.random()*1) + "px"; //Eltoljuk pár képponttal
}
else
{
snowflakes[i].style.left=parseInt(snowflakes[i].style.left) - Math.floor(Math.random()*1) + "px";
}
}
}
} //Eljárás vége
function createSnow(start) //Hópehely létrehozó eljárás
{
if(snowflakes.length<maxsnow) //HA kevesebb hópelyhünk van mint a maximum
{
var body = document.body; //Lekérjük a dokumentum BODY tagjét
var flake = document.createElement("snowflake"); //Létrehozunk egy hópelyhet
if(start) //Ha a start igaz
{
flake.style.top=Math.floor(Math.random()*25) + "px"; //Akkor az első 25 pixelen,
}
else //Ha hamis,
{
flake.style.top=Math.floor(Math.random()*window.innerHeight) + "px"; //Akkor pedig az oldalon bármilyen magasan elhelyezzük.
}
flake.style.color=colors[Math.floor(Math.random()*colors.length)]; //A színét beállítjuk egy véletlenszerűre a fent megadottak közül
flake.innerHTML="*"; //A hópehely tartalmát *-ra állítjuk
flake.style.left=Math.floor(Math.random()*(window.innerWidth-10))+"px"; //A hópelyhet a képernyő bal szélétől véletlenszerű távolságra elhelyezzük
flake.style.fontSize=Math.floor(Math.random()*30)+15+"px"; //Véletlenszerűen beállítjuk a szöveg méretét
body.appendChild(flake); //Hozzáfűzzük a body-hoz a hópelyhet
snowflakes.push(flake); //Hozzáadjuk a tömbünkhöz is a hópelyhet
}
}//Eljárás vége
function toggledownfall() //Ki-be kapcsoló eljárás
{
if(snowfallActive) //Ha a hóesés aktív
{
snowfallActive=false; //Akkor az aktivitást jelző változót hamisra állítjuk
clearTimeout(snowfall); //Töröljük az időzítést
for(i=0;i<snowflakes.length;++i) //Végiglépkedünk a hópelyheken
{
snowflakes[i].parentNode.removeChild(snowflakes[i]); //Töröljük az objektumokat
}
snowflakes=new Array(); //majd kiürítjük a tömböt
}
else //Ha a hóesés inaktív
{
snowfallActive=true; //Igazra állítjuk az aktivitást jelző változót
for(i=0;i<maxsnow;++i) //Amennyi a max hópehelyszám, annyiszor
{
createSnow(false); //Meghívjuk a hópehely létrehozását (BÁRHOL a képernyőn, nem csak felül)
}
snowfall=setInterval(moveSnow,50); //Majd beállítjuk az időzítőt
}
} //Eljárás vége
toggledownfall() //Meghívjuk a ki-be kapcsolást
</script>
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése